هیئت تنیس روی میز استان اصفهان

ESFAHAN TableTennis

◄ اطلاعیه ►

تقویم مسابقات در سال 1402
ادامه »
► آخرین اخبار ◄
» یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  11:51 AM
----------------------------
» چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  2:00 PM
----------------------------
» چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  1:57 PM
----------------------------
» جمعه 31 فروردین 1403  4:12 PM
----------------------------
» یکشنبه 26 فروردین 1403  4:10 PM
----------------------------
» یکشنبه 19 فروردین 1403  1:32 PM
----------------------------
» شنبه 18 فروردین 1403  12:16 PM
----------------------------
» جمعه 10 فروردین 1403  12:09 AM
----------------------------
» یکشنبه 27 اسفند 1402  1:18 PM
----------------------------
» یکشنبه 27 اسفند 1402  1:00 PM
----------------------------
اخبار تنیس روی میز
یکشنبه 31 مرداد 1395  12:57 PM
تکابی: بازیکنان رده های پایه تعجب سرمربیان کره ای را برانگیختند

رییس هیأت تنیس روی میز استان اصفهان با اشاره به سطح بالای برگزاری جشنواره های استعدادیابی استان، گفت: مسئولان فدراسیون زمانی که توانمندی هیئت اصفهان را مشاهده کردند و همچنین با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل اصفهان، میزبانی نخستین جشنواره ملی دختران و پسران تنیس روی میز کشور را به اصفهان دادند.

 

به گزارش سایت هیأت تنیس روی میز استان اصفهان، مهدی تکابی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا منطقه اصفهان، اظهار کرد: براساس برنامه ای که در زمینه استعدایابی داشتیم، دومین مرحله تلفیق دو طرح از "استعداد تا اسطوره" و "استعدادیابی فدراسیون" را در سطحی بسیار بالا و با کیفیت برگزار کردیم که طی آن 50 استعداد خوب استان در رده سنی 8-6 شناسایی شده و در اختیار کمیته استعدادیابی قرار گرفت تا با انجام مراحل فنی به دور بعدی راه یابند. در پایان این مرحله 20 دختر و20 پسر مشخص می شوند و همچنین 4 نفر برتر این 40 نفر برای حضور در جشنواره ملی تنیس روی میز کشور انتخاب می شوند.

 

 شناسایی ستارگان فردای تنیس روی میز کشور در اصفهان


وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی تنیس روی میز به میزبانی اصفهان افزود: زمانی که نمایندگان فدراسیون سطح برگزاری جشنواره های استانی و همچنین سطح کمی، کیفی و نحوه برگزاری را مشاهده کردند با توجه به ظرفیت و پتانسیل و توانمندی نیروهایی که در استان وجود دارد، تصمیم گرفتند میزبانی برگزاری نخستین جشنواره ملی تنیس روی میز کشور را به اصفهان بدهند که این نشان از توانمندی استان اصفهان است. امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت ها و فرصت ها و همچنین حمایت مسئولان و البته رسانه ها بتوانیم میزبانی خوبی داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: این جشنواره مخصوص ورزشکاران رده سنی 8-6 کشور است و به نوعی می توان گفت ستارگان آینده تنیس روی میز کشور، در اصفهان اولین گام های حرفه ای شدن را برمی دارند، به همین دلیل تلاش می کنیم این جشنواره را در سطحی بالا برگزار کنیم تا خروجی خوبی داشته باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره از 20 شهریور ماه با دختران آغاز می شود که این بخش در 22 شهریور ماه خاتمه یافته و سپس از 23 تا 25 شهریور ماه نیز جشنواره پسران برگزار می شود.

 

تعجب سرمربیان کره ای و ایرانی از بازیکنان رده های پایه استان

 

رییس هیأت تنیس روی میز استان اصفهان هدف از میزبانی اردوهای تیم ملی نوجوانان و جوانان را استفاده فنی بازیکنان استان دانست و گفت: در چند سال گذشته استراتژی خاصی را در میزبانی اردوهای ملی بکار بردیم. به این صورت تلاش کردیم با انجام چنین برنامه هایی بازیکنان خوب اصفهان از کیفیت فنی بازیکنان ملی بهره مند شوند. خوشبختانه تا کنون نیز این طرح مثبت بوده و بازیکنان اصفهان توانستند رشد خوبی به لحاظ کمی وکیفی داشته باشند.

 

وی در خصوص وضعیت تیم های ملی نوجوانان وجوانان اظهار داشت: حدود 7 بازیکن به همراه 2 بازیکن کره ای و مربیان کره ای و ایرانی از تاریخ 22 مرداد  تا سوم شهریور ماه در اصفهان تمرینات بدنسازی و توپی خود را در خانه تنیس روی میز اصفهان برگزار می کنند و در کنار آنها نیز 8 بازیکن از اصفهان حضور دارند. تیم ملی نوجوانان و جوانان قرار است اواخر شهریور ماه در مسابقات آسیایی تایلند شرکت کند بنابراین بهترین نفرات در این اردوها حضور دارند.

 

وی تصریح کرد: تلاش کردیم سطح کمی و کیفی اردو خوب باشد که البته تا کنون همه چیز رضایت بخش بوده، عملکرد بازیکنان اصفهانی حاضر در اردو نیز بسیار خوب بوده است، به گونه ای که حتی تحسین و تعجب مربیان کره ای و ایرانی را در برداشته و به طور قطع در آینده با این نحوه سرمایه گذاری هیأت بازیکنان خوش تکنیک و با کیفیتی به تیم های ملی معرفی خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: البته استان اصفهان همواره با توجه به سیاست هایی که داشته به عنوان یکی از بازوان توانمند فدراسیون عمل کرده است، همچنین ماه گذشته میزبان تیم های ملی نوجوانان و جوانان دختر بودیم و برنامه ریزی می کنیم با انجام مذاکره با مدیر تیم های ملی میزبانی اردوی نونهالان دختر را نیز داشته باشیم.

 

امضای تفاهم نامه راهی برای انتقال توانمندی های استان ها

 

 تکابی امضای تفاهم نامه با استان های تهران و قم را راهی برای انتقال توانمندی ها و ایجاد فرصت های جدید دانست و اظهارکرد: هر نوع تعامل و هم افزایی در ورزش می تواند باعث رشد و ارتقاء سطح هیأت ها و در ادامه مجموعه تحت پوشش آنها از جمله بازیکنان و دیگر اعضایشان شود. خوشبختانه روسای هیئت های قم و تهران از خانواده تنیس روی میز هستند و این استان ها نیز توانمندی ها و ظرفیت های بسیاری دارند که می توان از طریق این تفاهم نامه ها ارتباطات بیشتری با یکدیگر داشته و در رشد و اعتلای سطح ورزشکاران گام های موثری برداشت.

 

وی خاطر نشان کرد: به دنبال گسترش این تعاملات هستیم که در این راستا با انجام مذاکراتی که با هیئت خراسان رضوی داشتیم در آینده نیز تفاهم نامه ای با این استان خواهیم داشت. این گونه برنامه ها، اتفاقات نو و قابل توجهی است که استان ها می توانند با برنامه ریزی خوب ومنظم از پیامدهای مثبت آن استفاده کنند.

 

اصفهان اولین استان دارای لیگ حرفه ای


وی با اشاره به برگزاری لیگ استان به صورت رفت و برگشت، گفت: سال های گذشته لیگ به صورت متمرکز برگزار می شد، اما با برنامه ریزی هایی که داشتیم امسال یک گام به سمت حرفه ای تر شدن برداشتیم و این مسابقات را به صورت رفت و برگشت برگزار کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی تیم ها روبرو شد. سطح مسابقات بسیار بالا بود و بازیکنان با انگیزه های زیاد در این مسابقات حاضر شدند به نحوی  که در همین هفته های ابتدایی بازیکنان جوان شگفتی آفریدند، بازیکنانی چون میلاد عابدیان و محمد صباغیان در مقابل حریفان خود نمایشی بسیار بالا و زیبا داشتند.

 

وی تاکید کرد: برگزاری منظم و مستمر لیگ در سطحی بالا موجب می شود حامیان خوبی وارد ورزش شوند و در آینده علاوه بر بالا رفتن سطح فنی و تکنیکی بازیکنان بتوانیم منابع مالی خوبی برای بازیکنان جذب کنیم.

 

دختران استان خوش درخشیدند

 

رییس هیأت تنیس روی میز استان با تقدیر از عملکرد بازیکنان رده های نونهالان و نوجوانان دختر اصفهان در مسابقات مختلف گفت: بعد از سال ها بازیکنان رده های پایه دختر استان، با کسب مقام دوم در مسابقات ابتدایی آموزشگاه ها و همچنین سومی قهرمان کشوری نوجوانان، ما را  بر آن داشتند تا میزبانی مسابقات این رده های سنی را قبول کنیم. به همین منظور هفته اول مهرماه در خانه تنیس روی میز اصفهان میزبان مسابقات اوپن و دسته یک دختران نوجوان کشور خواهیم بود.

 

وی تاکید کرد: تمامی این برنامه ریزی ها و تلاش ها همگی در راستای تربیت و ساختن بازیکنانی است که بتوانند با پوشیدن پیراهن تیم ملی در سربلندی و برافراشتن پرچم ایران و کسب مدال های رنگارنگ از میادین بین المللی و جهانی گام های موثری بردارند.